Veelgestelde vragen
Waar beheert RWB Vastgoed Management haar huurwoningen?
Vanuit ons kerngebied Haarlem – Amsterdam opereert RWB Vastgoed Management in de gehele randstedelijke vastgoedmarkt. Wij richten ons hoofdzakelijk op woningen, maar ook kleinschalig commercieel vastgoed of combinaties daarvan worden professioneel door ons beheerd.
Hoe kan ik het beste mijn reparatieverzoek doorgeven aan RWB Vastgoed Management?
Kijk eerst in de Woning Helpdesk of u het probleem zelf kunt oplossen. Heeft u alle instructies doorlopen en nog geen antwoord op uw vraag? Via dezelfde helpdesk vindt u een link om on-line een reparatieverzoek in te dienen.
Waar kan ik nalezen wie wat doet bij onderhoud, reparatie/herstel of vervanging in en rondom mijn RWB Vastgoed Management-woning?
Over groot onderhoud hoeft u zich geen zorgen te maken, dat doet de verhuurder. Klein onderhoud zoals het bijvullen van de cv-ketel of het vervangen van een kraanleertje verzorgt u in principe zelf. Meer informatie vindt u op onze pagina Storing en Reparatie of onze pagina Woningonderhoud
Hoe kan ik mijn belangstelling voor een RWB Vastgoed Management-woning kenbaar maken?
U kunt alleen reageren op woning die als zijnde beschikbaar worden aangeboden op HaarlemWonen door op de reactieknop bij de aanbieding te klikken.
Wat zijn de criteria om in aanmerking te komen voor een huurwoning van RWB Vastgoed Management?
Uiteindelijk beslist altijd de particuliere verhuurder aan wie hij/zij de woning verhuurt. In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat de bewoning moet passen bij de woonruimte qua gezinssamenstelling en dat er voldoende vast inkomen aanwezig moet zijn.
Is het mogelijk om als huurder van RWB Vastgoed Management met voorrang door te stromen naar een andere RWB Vastgoed Management-woning?
Elke verhuur wordt apart beoordeeld. Verhuurders behouden zich dan ook het recht van gunning voor. U kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen bij uw beheerder via de normale kanalen.
Wet goed verhuurderschap
U huurt via ons een woning, hiervoor is met u een huurovereenkomst afgesloten. Onderdeel van de huurovereenkomst zijn de algemene voorwaarden, hierin staan uw rechten en plichten. Daarnaast informeren wij u, als huurder, over de Wet goed verhuurderschap. Deze wet bestaat sinds 1 juli 2023, de wet geeft gemeenten meer mogelijkheden om ongewenst verhuurgedrag tegen te gaan. Iedere gemeente is verplicht om vanaf 1 januari 2024 een meldpunt hiervoor te hebben.
Hoe kan ik een klacht doorgeven?
Als beheerder doen wij altijd ons best voor u, toch kan het zijn dat u ergens ontevreden over bent. Als dat zo is, meld deze klacht via onze website. Hier leest u ook waar u terecht kunt, als u vindt dat wij uw klacht niet goed afhandelen.
Naar welk bankrekeningnummer kan ik als huurder van een RWB Vastgoed Management-woning de huur overmaken?
U betaalt de huur het eenvoudigst via maandelijkse, automatische overboeking onderstaand rekeningnummer:
ING Bank Haarlem
t.n.v. Stichting Derdengelden RandstadWonen Beheer
IBAN: NL69 INGB 0670 9108 21
BIC: INGNL2A
Wat is het voordeel om de maandhuur automatisch aan RWB Vastgoed Management over te maken?
Het voordeel van een maandelijkse, automatisch overboeking is dat u nooit te laat bent met het betalen van de huur. Bij nalatigheid van betaling is de verhuurder gerechtigd om administratiekosten of incassokosten in rekening te brengen. Meer informatie hierover vindt u op onze pagina Huurbetaling
Wat moet ik doen bij huurbetalingsproblemen?
Indien u huurbetalingsproblemen heeft, kunt u het beste contact opnemen met huurbetaling@rwb-vastgoedmanagement.nl. Bij nalatigheid van betaling is de verhuurder gerechtigd om administratiekosten of incassokosten in rekening te brengen. Meer informatie hierover vindt u op onze pagina Huurbetaling
Ik heb overlast van mijn buren. Wat kan ik doen?
Probeer met elkaar te praten en er samen uit te komen. Is het probleem niet opgelost, laat het ons dan weten. Dan kijken we hoe we een en ander kunnen oplossen. In de Woning Helpdesk vindt u meer informatie over overlast en hoe u hiermee kunt omgaan.
Hoe zeg ik de huur van mijn RWB Vastgoed Management-woning op en wat is de opzegtermijn?
U heeft een opzegtermijn van minimaal 1 maand. Afhankelijk van uw huurcontract kan dat meer zijn. U vindt hier meer informatie over het opzeggen van de huur.
Ik heb een onderhoudsfactuur ontvangen voor een reparatie, waar kan ik hier bezwaar tegen indienen?
Als u het niet eens bent een factuur die u ontvangen heeft, vindt u op onze bezwaarpagina meer informatie over het indienen van een bezwaarschrift.